Genç Girişimciden Küresel Başarı

Genç Girişimci Abdullah Karataş, Kokulu Ürünleri Dünya Pazarlarıyla Buluşturuyor

Küçük yaşlardan itibaren ticaretle içli dışlı olan 24 yaşındaki girişimci Abdullah Karataş, Kayseri merkezli kozmetik firmasında ürettiği çeşitli ürünleri ABD, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarlarına ihraç ederek büyük başarıya imza atıyor.

İşletmesinde oda ve yastık spreyi gibi çeşitli kokulu ürünler üreten genç girişimci Karataş, 2024 yılında Kayseri MÜSİAD Şubesi tarafından “En Genç Girişimci” ödülüne layık görüldü.

AA muhabirine açıklamalarda bulunan Abdullah Karataş, ticarete olan ilgisinin küçük yaşlardan beri var olduğunu belirterek, 8. sınıftayken kiraladığı makine ile çektiği fotoğrafları kendi logosuyla satarak ticari hayata atıldığını dile getirdi.

Karataş, geçmişte sosyal medya üzerinden saat sattığını, pandemi döneminde ise dezenfektan ve kolonya sektörüne adım attığını söyledi. Karataş, kokulara karşı büyük ilgi duyduğunu ve bu alana yönelerek kendisini mutlu hissettiğini belirterek, “Kokularla ilgili ürünler geliştirdiğimde büyük bir memnuniyet duydum. 4-5 yıl önce koku ve kozmetik ürünleriyle ilgilenmeye başladım, fason üretimler yaptıktan sonra kendi markamızla üretim yapmaya başladık. Erciyes Teknopark’ta yer alan AR-GE merkezimizde bitkisel koku ve kozmetik ürünler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu.

“ABD ve Avrupa Pazarlarına Kendi Markamızla Ürünlerimizi İhracat Ediyoruz”

Oda ve uyku spreyi ile akıllı süpürge suları gibi çeşitli ürünler üretmekte olduklarını belirten Karataş, yurtdışındaki benzer markaları titizlikle analiz ettiklerini ifade etti.

Amacın sadece ürün satmak olmadığını vurgulayan Karataş, ürünleri markalaştırarak tüketicilere en iyi şekilde sunmanın peşinde olduklarını belirterek, “2024 yılında 35 farklı fuara katıldık, 10 fuarda stant açtık ve geri dönüşler oldukça olumlu oldu. İngiltere ve ABD pazarında Amazon üzerinden satışlarımız devam ediyor. Ayrıca zincir mağazalara ürünlerimizi gönderiyor ve fason üretimler aracılığıyla Irak, Orta Doğu ve Afrika pazarlarına da açılmış durumdayız. ABD ve Avrupa’daki müşterilerimize kendi markamızla ürünlerimizi ulaştırıyoruz. Bitkisel ve kozmetik öğeleri bir araya getirerek özgün ürünler ortaya koyuyoruz. Örneğin, fesleğen ve nane yağı içeren bir ürünümüz büyük ilgi görüyor.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir