SHGM’nin Yayımladığı Yönetmelik Değişikliği İle Yolcuların Hakları Güvence Altına Alındı
Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’in (SHY-YOLCU) 3’üncü maddesinde önemli bir değişiklik yaptı. Resmi gazetede yayımlanan yeni düzenleme ile uçuşlarda yaşanan aksaklıklara karşı yolcuların hakları güvence altına alındı.
Yayımlanan değişiklikle birlikte, uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle gecikmesi sonucunda yolcunun varış noktasına planlanan süreden 3 saatten fazla gecikmeli olarak ulaştırılması durumunda, havayolu şirketi belirli bir tazminat ödemekle yükümlü hale geldi.
Yolcuların tazminat alma hakları da belirlendi. İç hat uçuşları için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise bin 500 kilometreye kadar olan tüm uçuşlar için 250 Avro, 3 bin 500 kilometreye kadar olan uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden fazla uçuşlar için ise 600 Avro tazminat ödemesi yapılacak.
Yolcuların alacağı tazminat tutarları, Türk Lirası cinsinden hesaplanacak ve ödeme işlemlerinde Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru dikkate alınacak.